Solbakken folkehøgskole på Skarnes får ny rektor

Publisert/Oppdatert

Siri Thorson (35) som er fra Hemsedal, tar over som rektor på Solbakken. Hun har master i drama og teater fra NTNU med pedagogikk psykologi som fordypning. Hun har spesialisert seg på bruk av teater som psykososialt helsefremmende verktøy og har jobbet med ulike teater- og musikkprosjekter i Libanon, Palestina og Sør-Afrika.

Informasjonskonferansen 11. – 13. september 2023

Publisert/Oppdatert

Velkommen til informasjonskontorenes felles konferanse for dere som jobber med markedsføring ute på skolene!

Toneheim får ny leder

Publisert/Oppdatert

Etter 28 år som rektor ved Toneheim folkehøgskole går nå Jon Krognes av med pensjon. Elin Evenrud (46) er tilsatt som ny leder ved folkehøgskolen på Hamar.

Ressurshefte med pedagogiske opplegg om demokratisk danning med tema ytringsfrihet og deltakelse

Publisert/Oppdatert

FHF og NKF ønsker å stimulere skolene og elevene til å ha et aktivt forhold til demokratisk danning og valg.

Landsmøtet på Sogndal 2023 – protokoll

Publisert/Oppdatert

31. mai – 2. juni 2023 vart FHF sitt landsmøte arrangert på Sogndal folkehøgskule. Skulen kunne stille med fjell og fjord som ei vakker ramme, eit godt vertskap og mykje god og spennande servering. Landsmøtedrøftingane hadde «Framtid for frilynt folkehøgskule» som overskrift og inviterte til samtalar med ulike innfallsvinklar.

– Folkehøgskolene klarer seg fint uten eksamen

Publisert

Debattinnlegg: Dorte Birch, daglig leder i Informasjonskontoret for folkehøgskolen, stiller spørsmål ved eksamen på videregående skole.

Fast-track til konvertering?

Publisert/Oppdatert

Bibelskulane i Norge har fått  reduksjon i sine løyvingar frå staten. For å sikre sine rammevilkår søker dei å finne gode løysingar på det dilemmaet som dei står i. Misjonssambandet sine to skular i Oslo og i Tromsø, samt Ansgar bibelskole i Kristiansand smaker på om det er mulig å endre status frå bibelskule til folkehøgskule.

Enighet i lønnsoppgjøret med Virke

Publisert/Oppdatert

Den 19. juni kom Virke og organisasjonene til enighet i årets lønnsoppgjør for Landsoverenskomst for utdanning. I år er det et mellomoppgjør, det betyr at det kun er forhandlet om lønn.

Nå må det være nok!

Publisert/Oppdatert

Meldingen om at noen har revet ned Pride-flagget til Buskerud folkehøgskole er bare trist. Fjorårets terroranslag mot Pride viser at det ikke kun er flagg som blir angrepet, det er også mennesker. Nå må det være nok! Vi har alle et ansvar for å beskytte våre medmennesker.

Utvidet påmeldingsfrist

Publisert/Oppdatert

Meld deg på Folkehøgskoleuka 2023.