FHF-rundskriv 3/2021 Generell tilbakemelding på selvevalueringsrapportene 2019-2020 Høsten 2020 ba vi om å få tilsendt deres selvevalueringsrapporter for 2019-2020, og vi mottok 9 rapporter. Alle fikk et tilbud om en kort tilbakemelding på sin selvevalueringsrapport, det var 3 skoler som takket ja til dette tilbudet. Samtidig fikk IKF-skolene…
Det innkalles til landsmøte i Folkehøgskoleforbundet på Sogndal folkehøgskule 31. mai – 2. juni 2021.
Det lysast ut NOK 100.000,- frå Solidaritetsfondet til Folkehøgskoleforbundet.
Virke og organisasjonene har i hovedoppgjøret kommet til enighet om ny Landsoverenskomst for Utdanning for perioden 2020 – 2022. Totalrammen for oppgjøret følger frontfagene, og er på 1,7 %.
Folkehøgskoleloven gir elevrepresentanten en plass som fullverdig medlem i folkehøgskolens styre. Du som er elevrepresentant, har ansvar på lik linje som de andre styremedlemmene. Derfor vil vi invitere til et digitalt kurs hvor du lærer mer om styrearbeid i folkehøgskolen. For at du skal ha mulighet til å delta, holdes det to like kurs, på ulike tidspunkt. Fredag 20. november fra 1300-1500 Onsdag 25.november fra 1700-1900
Folkehøgskoleforbundet inviterer elevrepresentantene i skolenes styre til digitalt styrekurs. Bakgrunnen for dette er at vi ønsker å gi elevene en god innføring i det å være styremedlemmer i et så viktig organ som skolestyret.
I år vil Folkehøgskoleforbundet og Noregs Kristelege Folkehøgskolelag sammen gi ut en generell tilbakemelding på selvevalueringsrapportene. I den forbindelse vil vi gjerne se så mange som mulig av de frilynte skolenes selvevalueringsrapporter.
Nåværende Idé- og prinsipprogram for Folkehøgskoleforbundet gjelder frem til Landsmøtet i 2021. Forbundsstyret vil nedsette en bredt sammensatt komite som skal arbeide med revisjon av Idé- og prinsipprogrammet.
Innkalling til digital tillitsvalgtkonferanse 2020. For program, se arrangementet i kalender til høyre på siden.
Målsetningen for det pedagogiske utviklingsarbeidet er å videreutvikle skoleslaget som et moderne, attraktivt og relevant skoletilbud for elevene og heve kompetansen til de som arbeider i folkehøgskolen. Skoleutviklingsarbeidet skal gjennom sin virksomhet styrke fellesskapet innad på skolene og skolene imellom. Bærekraft skal vektlegges spesielt i det pedagogiske arbeidet fremover.