FHF rundskriv 13-2014: Påminnelse om invitasjon til kurs for skolestyremedlemmer og rektorer

Publisert/Oppdatert

Påminnelse om at Folkehøgskoleforbundet i samarbeid med Virke inviterer til kurs for medlemmer av skolestyrene og rektorer. Kurset er lagt til Karl Johan Hotell i Oslo frdag 13. og lørdag 14. juni, lunsj til lunsj.

FHF rundskriv 11-2014: Invitasjon til dagskurs for nye ledere i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet i samarbeid med Informasjonskontoret for folkehøgskolen inviterer til dagsseminar for nye skoleledere i frilynt folkehøgskole fredag 8. august på folkehøgskolekontoret i Oslo.

FHF rundskriv 10-2014: Tid for påmelding til junimøtet og samling for praktisk personale

Publisert/Oppdatert

Det går fort mot skoleavslutning og etterarbeidsuke. Vi viser til tidligere utsendt invitasjon når vi her tillater oss å minne om at Namdals folkehøgskole og Folkehøgskoleforbundet inviterer til et innholdsrikt, spennende og nødvendig junimøte for lærere og andre tilsatte eller tidligere tilsatte i folkehøgskolen. Samtidig inviteres det til samling praktisk personale.

FHF rundskriv 9-2014: Hotellavtaler

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet har nå inngått hotellavtaler med tre hoteller i Oslo. Avtalene kan benyttes av medlemmer i forbundet og alle ansatte i folkehøgskolene på reise med elever.

FHF rundskriv 8-2014:: Invitasjon til kurs for nye i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

I samarbeid med Nansenskolen inviterer Folkehøgskoleforbundet også denne sensommeren til kurs for nyansatte i folkehøgskolen!

FHF-rundskriv 7-2014: Velkommen til Junimøtet – en viktig møteplass!

Publisert/Oppdatert

Namdals folkehøgskole og Folkehøgskoleforbundet har gleden av å invitere deg til årets Junimøte, med et innholdsrikt program som skal hjelpe oss å løfte blikket og se framover for frilynt folkehøgskole. Dette kommer til å bli en god start på sommeren!

FHF-rundskriv 6-2014: Invitasjon til styrekurs for styreledere, styremedlemmer og rektorer i skolestyrer for frilynte folkehøgskoler, Oslo 13.-14. juni 2014

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskole er en idébasert virksomhet. Å sitte i et skolestyre for en folkehøgskole er ikke helt det sammen som å sitte i styret for en vanlig helkommersiell bedrift. Styret skal forvalte et skole– og verdisyn, økonomi, personal, bygningsmasse og samtidig forholde seg til lov om folkehøgskoler og andre lover og forskrifter. Kravene til det å sitte i et styre er også generelt skjerpet de seneste årene.

FHF-rundskriv 5-2014: Aktuelle datoer 2014

Aktuelle datoer 2014

FHF-rundskriv 4-2014: Rammeavtale om samarbeid om beredskap med Sjømannskirken

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet og Noregs Kristelege Folkehøgskolelag har i januar i år fornyet rammeavtalen med Sjømannskirken om beredskap/krisehåndtering. Rammeavtalen innebærer at den enkelte folkehøgskole kan inngå en beredskapsavtale direkte med Sjømannskirken.

FHF-rundskriv 2-2014 Tre dokumenter til høring

Publisert/Oppdatert

Styret i Folkehøgskoleforbundet arbeider med hvordan vi i framtiden skal få nivået mellom lokallag og nasjonalt nivå til å fungere, hva vi står for i skolepolitisk utfordringer i folkehøgskolen og hvilken lønnspolitisk plattform forbundet skal ha. Vi ønsker medlemmenes meninger i disse sakene og oversender herved tre dokumenter til høring i lokallag, distriktslag og utvalgene.