Velkommen til kurs og workshop i seksuell dannelse

Vi har gleden av å invitere til kurs og workshop i seksuell dannelse med den fantastiske kursholderen Mette Øyas Madsen 12. - 13. desember på The Well i Oslo.

Landskapet for kjønn, kropp og seksualitet har vært under stor forvandling de siste årene. Bare tenk på MeToo, det store fokus på kjønnsidentiteter, mange unges kroppslige mistrivsel, oppgjøret med sexisme og maktmisbruk eller debatten om en samtykkelov. Disse temaene aktualiseres når mange unge bor tett sammen på internat på folkehøgskolene.

Kurset er lagt opp som en workshop hvor deltakerne får teste ulike pedagogiske opplegg. Det vil i tillegg bli forelesninger, samtaler og hygge. Vi er stolte av å endelig kunne tilby dette kurset. Mette er en svært populær foredragsholder, så her er det bare å kjenne sin besøkelsestid. For å kunne gjennomføre dette kurset må vi ha minst 20 påmeldte deltakere. Meld deg derfor på så raskt som mulig.

Her blir du klokere på din rolle som folkehøgskoleansatt i møtet med dette krevende og spennende temaet. Du vil få masse inspirasjon, konkrete øvelser og verktøy, samt mulighet til å bli kjent med nye mennesker og nye måter å jobbe på.

Om Mette Øyas Madsen

Mette Øyås Madsen underviser i kjønn, kropp og seksualitet på Brandbjerg Højskole. I 2021 mottok hun ”Højskolepedagogisk pris” for sitt arbeide med seksuell dannelse. I 2023 ga hun ut boken «Seksuel dannelse – inspiration fra en højskolepraktiker» på forlaget Højskolerne. Mette er en etterspurt foredrags- og workshopholder i hele Norden.

Kurset arrangeres på The Well, som ligger like utenfor Oslo. Vi har fått en svært god konferanseavtale med dette flotte hotellet.

Det er gode kollektivtilbud til The Well. Det går buss fra Bjørvika (Oslo S) hvert tiende minutt. Busstopp Granholtet ligger rett ved The Well, turen tar ca. 35 minutter. Med bil tar det ca.15 minutter å kjøre fra Oslo sentrum. Dersom du skal ta deg fra Gardermoen anbefaler vi samkjøring i taxi. Vi legger opp til felles maxitaxi til Gardermoen 13. desember.

FORELØPIG PROGRAM:

TORSDAG 12. DESEMBER

10:00 Velkommen

10.15 Kursbolk 1

12:00 2-retters lunsj i Brasseriet

13:00 Kursbolk 2

15:00 Pause med enkel servering

15:30 Kursbolk 3

17.30 Kurs ferdig. Innsjekk hotellrom.

Mulighet for spabesøk før middag.

19:30 5-retters tasting meny i restaurant Mori.

FREDAG 13. DESEMBER

07.00 Frokost serveres i Brasseriet. (Mellom 07.00- 09.00)

Utsjekk før kl.: 11.00

09:00: Morgensamling

09:15: Kursbolk 4

12:15: 2-retters lunsj i Brasseriet

13:15: Kursbolk 5

15:00: Takk for nå

Mulighet for spabesøk. Åpent frem til kl.: 22:00.

Alle deltagere må kunne være til stede under hele kurset.

Deltakeravgift: 6.200,-

Inkluderer kursavgift, overnatting i enkeltrom, deilig frokost, 2-retters lunsj begge dager, middag i restaurant Mori, kaffe, te og frukt under hele oppholdet, konferansesnacks, mellommåltider og skrivebok.

Meld deg på her innen 5. november.

Det er naturlig at man ønsker å besøke spaet når man først er på The Well. Det blir ikke spabesøk i FHFs regi. Vi har fått en spesialpris på kr. 345,- pr. dag (ord. 590,-) for de som ønsker et besøk. Dette bestilles i resepsjonen på hotellet og betales ved utsjekk av den enkelte. Spaet er åpent frem til klokken 22.00.

Vi gleder oss til å ønske dere velkommen til to viktige og lærerike dager i fantastiske omgivelser!