Filosof, forfatter og folkehøgskolelærer: Joakim Hammerlin

Publisert/Oppdatert

Nr 4 av FOLKHØGSKOLEN er på vei til deg. Men her kan du allerede lese om Joakim Hammerlin, som er utdannet filosof, forfatter og folkkehøgskolelærer på Nansenskolen. Du leser også om..

Tillitsvalgtkonferansen 2013 klar

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet og NKF inviterer til tillitsvalgtkonferanse på Sanner Hotell, Gran på Hadeland 24. – 26. september 2013. Det blir forkurs for nye tillitsvalgte fra ettermiddagen 23. september. Hvert lokallag kan sende en representant, fortrinnsvis lokallagsleder.

Særavtalen er uendret for kommende skoleår

Publisert/Oppdatert

Den sentrale særavtalen mellom Virke og organisasjonene var opprinnelig ment å gjelde til og med skoleåret 2012-2013. Partene er imidlertid enige om å la den gjelde for ett skoleår til.

Så mange slags frihet – hva er folkehøgskolens?

Publisert/Oppdatert

Per Fugelli hevder i kronikken "Egoisme forkledd som frihet" to slags frihetsforståelser i den pågående valgkampen, en blå og en rød. Hva er folkehøgskolens frihetsforståelse?

Vellykket kurs for nytilsatte

Publisert/Oppdatert

PUF arrangerte årets kurs for nytilsatte i folkehøgskolene mellom 5. og 8. august på Nansenskolen. Både kursholder og deltakere var meget fornøyd. Det var gode tilbakemeldinger både på faglig og sosialt innhold.

Økonomikonferansen 2013

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskolerådet inviterer/innkaller til økonomikonferanse for alle folkehøgskolene 21. til 23. oktober på Sanner Hotell på Gran i Hadeland.

Medlemsnytt juni

Publisert/Oppdatert

Medlemsnytt juni er sendt alle medlemmer på e-post.

Tillitsvalgtkonferansen 2013 i september på Sanner Hotell

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet inviterer også i år til tillitsvalgtkonferanse. Konferansen starter med lunsj tirsdag 24. september kl. 12.30. Fellestransport/buss fra Gardermoen kl. 11.15. Det blir også i år forkurs for nye tillitsvalgte 23.-24. september.

0,75 %, minimum 3100 kr i generelt tillegg også på Virke-området

Publisert/Oppdatert

Det ble sist uke oppnådd enighet i lønnsoppgjøret for ansatte i folkehøgskoler tilsluttet Virke. I Overenskomst for Utdanning får alle et generelt tillegg på 0,75 prosent, minimum 3100 kroner. Dette er likt med oppgjøret i KS.

NF-håndboka historie – ny løsning på nett

Publisert/Oppdatert

Den ærverdige NF-håndboka er historie. Den er nå forsvunnet som meny-valg på nettsidene. I stedet er det opprettet to nye menyvalg som dekker det samme innholdet: Lover og regelverk og Lønn og arbeidsvilkår.