Tid for påmelding til junimøtet og samling praktisk personale

Publisert/Oppdatert

Det går fort mot skoleavslutning og etterarbeidsuke. Vi viser til tidligere utsendt invitasjon når vi her tillater oss å minne om at Namdals folkehøgskole og Folkehøgskoleforbundet inviterer til et innholdsrikt, spennende og nødvendig junimøte for lærere og andre tilsatte eller tidligere tilsatte i folkehøgskolen. Samtidig inviteres det til samling praktisk personale. Folkehøgskolen utfordres utenfra og innenfra. Alle vi som har vårt daglige arbeid i folkehøgskolen, sammen med elevene, utgjør folkehøgskolen. Dermed er det kun oss, sammen, som kan utvikle skoleslaget videre. Vi er avhengige av å møtes – for påfyll, refleksjon, inspirasjon – og for å ha det kjekt i lag med andre folkehøgskolevenner.

Underskrifter for mer etikk i Oljefondet

Publisert/Oppdatert

Internasjonalt Utvalg for folkehøgskolen (IU) sender nå rett før påske vel 300 underskrifter til Finansminister Siv Jensen med krav om mer etikk i Oljefondet. Underskriftene ble samlet inn av folkehøgskolestudenter som deltok på seminaret "Reager på urett - aksjon på 1-2-3!" 31. mars - 1.april.

DemokratiBudstikka i rute

Publisert/Oppdatert

Skolene har nå mottatt revidert oppsett for ruter og dator for DemokratiBudstikka som skal gå mellom alle folkehøgskolene i september og oktober som et ledd i markeringen av at grunnloven er 200 år og folkehøgskolene i Norge 150 år. Budstikkene vil ende opp på Hamar til selve jubileumsmarkeringen for folkehøgskolene 150 år lørdag 1. november.

Kurs for nye ansatte i folkehøgskolen i august

Publisert/Oppdatert

I samarbeid med Nansenskolen inviterer Folkehøgskoleforbundet også denne sensommeren til kurs for nyansatte i folkehøgskolen!

Velkommen til årets samling for praktisk personale

Publisert/Oppdatert

I år er det Namdals folkehøgskole som har gleden av å invitere til samling for praktisk personale i folkehøgskolen. Samlingen finner sted 2. til 5. juni, og da samtidig med Junimøtet samme sted. Vi ser fram til et skikkelig folkehøgskolestemne, der vi som arbeider i dette fantastiske skoleslaget får anledning til å møtes, utveksle erfaringer, inspirere hverandre og knytte og styrke vennskap.

En viktig møtesplass – Velkommen til junimøtet 2014 på Namdals

Publisert/Oppdatert

Namdals folkehøgskole og Folkehøgskoleforbundet har gleden av å invitere deg til årets Junimøte. Et innholdsrikt program skal hjelpe oss å løfte blikket og se framover i jobben vår for elevene og i og for frilynt folkehøgskole. Dette kommer til å bli en god start på sommeren!

Kurs for styremedlemmer ved frilynte folkehøgskoler

Publisert/Oppdatert

På bakgrunn av erfaringene fra juni i fjor og behov for kurs i styrearbeid inviterer Folkehøgskoleforbundet i samarbeid med hovedorganisasjonen Virke til et to‐dagers kurs for styreledere, styremedlemmer og rektorer ved de frilynte folkehøgskolene.

Fornyet rammeavtale me Sjømannskirken om beredskap og krisehåndtering

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskoleforbundet og Noregs Kristelege Folkehøgskolelag har i januar i år fornyet rammeavtalen med Sjømannskirken om beredskap/krisehåndtering. Rammeavtalen innebærer at den enkelte folkehøgskole kan inngå en beredskapsavtale direkte med Sjømannskirken.

Les om antroposofien i frilynt folkehøgskole – Nytt nr av Folkehøgslkolen

Publisert/Oppdatert

Første nr av FOLKEHØGSKOLEN i år et klart og kommet til deg i posthylla eller postkassa. Er du på reise kan du også lese nr 1 2014 av FOLKEHØGSKOLEN her. Les bl.a. ...

Hva mener du? Skolepolitikk, lønnspolitikk og distriktsnivå til høring

Publisert/Oppdatert

Styret i Folkehøgskoleforbundet arbeider med hvordan vi i framtiden skal få nivået mellom lokallag og nasjonalt nivå til å fungere, hva vi står for i skolepolitisk utfordringer i folkehøgskolen og hvilken lønnspolitisk plattform forbundet skal ha. Vi ønsker medlemmenes meninger i disse sakene og oversender herved tre dokumenter til høring i lokallag, distriktslag og utvalgene.