God sommer med medlemsnytt og bladet

Publisert/Oppdatert

Hvor enn du måtte befinne deg i sommer kan du lese medlemsnytt for juni og Folkehøgskolen ;-) I Medlemsnytt vil du se hva årets tariffoppgjør gir i lønnsøkning.

Sommernummeret av Folkehøgskolen er kommet

Publisert/Oppdatert

Folkehøgskolen nr 3 i år er på vei til din postkasse eller posthylle, smekkfylt av viktig og variert folkehøgskolerelevant stoff. Er du på reise i avspaseringen/ferien, kan du lese nummeret her.

Enighet i lønnsoppgjørene både i Virke og KS

Publisert/Oppdatert

Med virkning fra 1. mai gis det et generelt lønnstillegg på 2,15 % av den enkeltes grunnlønn per 30. april 2014, dog minst kr 8 500,-. Forhandlingene om ny tariffavtale er nå sluttført i begge tariffområder. De nye avtalene, Hovedtariffavtalen i KS og Overenskomsten for Utdanning i Virke, gjelder fra 1. mai 2014 til 30. april 2016. Det økonomiske resultatet er det samme for begge tariffområder.

Tid for å bestille sangboka

Publisert/Oppdatert

«Bekymringsmelding» 8 skoler har bestilt sangbøker til elevene som begynner denne høsten. Det er bekymringsfullt for sangbokas framtid, men kanskje aller mest bekymringsfullt at sangtradisjonen i folkehøgskolen kan stå for fall.

Status for særavtaler og vårens forhandlinger om nye tariffavtaler

Publisert/Oppdatert

Denne våren forhandles det nye tariffavtaler på både KS og Virke-områdene. KS-tariffavtale er ferdigforhandlet mens tariff-forhandlingen på Virkeområdet starter torsdag 12. juni. Særavtalene for lærere i folkehøgskolene er ikke reforhandlet på noen av de to avtaleområdene.

Søknadsfrist forlenget til 15.6. Ny og gratis nordisk etterutdanning i kunnskap for bærekraftig utvikling – noe for deg?

Publisert/Oppdatert

Er du lærer på folkehøgskole, pedagogisk tilrettelegger i et studieforbund eller i en organisasjon som setter utdanning for bærekraftig utvikling på agendaen? Da kan denne utdanningen være midt i blinken for deg.

Særavtalen for undervisingspersonale i Virke-området prolongeres

Publisert/Oppdatert

Informasjon om status for «Særavtalen for undervisningspersonalet i folkehøgskolen» mellom Virke og Utdanningsforbundet (FHF og NKF) skoleåret 2014 - 2015.

Nytt medlemsbrev mai 2014: Meld deg på junimøtet eller samling for praktisk personale i dag!

Publisert/Oppdatert

I dag torsdag 8. mai har vi sendt ut medlemsnytt for mai 2014. Her minner vi om junimøtet og samling for praktisk personale på Namdals folkehøgskole i juni. Les, og meld deg på i dag.

Invitasjon til dagskurs for nye ledere i folkehøgskolen

Publisert/Oppdatert

For femte år på rad inviterer Folkehøgskoleforbundet i samarbeid med Informasjonskontoret for folkehøgskolen til dagsseminar for nye skoleledere i frilynt folkehøgskole. Kurset arrangeres i folkehøgskolekontorets lokaler i Øvre Vollgate 13 i Oslo fredag 8. august.

Folkehøgskolen viktigere enn noensinne

Publisert/Oppdatert

-Jeg tenker at i den modusen samfunnet har i dag er folkehøgskolen viktigere enn noensinne. Motivasjon, læringsglede - det er jo en mangel hos mange, sier styreleder i Den Norske Turisstforeningen, Berit Kjøll. Hun har selv gått på Hallingdal folkehøgskole. Les hele intervjuet og mye mer i nyeste utgaven av FOLKEHØGSKOLEN (nr 2 2014)