Kurs i Google Analytics
Ved å beherske webanalyse vil du få svar på hvor mange som bruker sidene dine, hvor fornøyde er brukerne er, hvilke sider som fungerer best og hva du kan gjøre for å forbedre sidene dine.
Tirsdag 16. februar kl. 9-16 i Øvre vollgate 13
Google Analytics for nybegynnere:
- Grunnleggende innføring i webanalyse
- Analyse av brukeradferd
- Hvordan bruke snarveier og dashboards for effektiv tilgang til data
- Du lærer også hvordan du bruker denne informasjonen til å forbedre din nettside
Onsdag 17. februar kl. 9-16 i Øvre vollgate 13
Google Analytics for viderekommende:
- Analyse i dybden
- Du vil også lære hvordan du setter opp skreddersydde rapporter tilpasset ditt nettsted, og hvordan du lager ditt eget dashbord i Google Analytics
- Metodikk innen analyse og hvilke fallgruver man kan gå i
- Utvidet måling
- Viktigheten med segmentering
- Måloppbygging, både i Analytics og ved strategi
- Brukeroppgaver og besøkshensikter
- Siste nytt om nye funksjoner og muligheter
Kursholder begge dagene er Krister Ross Evensen, faglig leder og seniorrådgiver innenfor webanalyse i Synlighet.
Pris per dag, lunsj er inkludert:
– Kr. 1800 per deltager per dag
– Kr. 3500 om du melder deg på begge dagene
Meld deg på i dag! Det er begrenset antall plasser og førstemann til mølla. Det er bindende påmelding, og forbehold om nok påmeldte til å gjennomføre kurset.
Påmelding: Send epost til post@folkehogskole.no innen 8. desember, og si fra om du ønsker å delta på en eller to kursdager.
Kurset forutsetter at du har med egen laptop og har tilgang til Google Analytics på ditt eget nettsted. Har du ikke Analytics på sidene dine, kan du opprette en konto her og få din nettleverandører eller IT til å legge inn Google Analytics – sporingskoden i koden på nettstedet ditt.
Med vennlig hilsen
Astrid Fuhr
Informasjonsrådgiver
Telefon:+ 47 22 47 43 07/ 93 20 50 88
E-post: astrid@folkehogskole.no