Ny utgave av magasinet Folkehøgskolen

Da slipper vi en ny utgave magasinet Folkehøgskolen – nr 3 2024. På fyldige 52 sider møter du:
Steinar Bryn som skriver inspirerende om hva som inspirerte hans pedagogiske dialogarbeid på Nansenskolen. Leder i Folkehøgskoleforbundet – Einar Opsvik, kommenterer utkastet til ny folkehøgskolelov. Folkehøgskolene stilte i år med fullt program i Arendalsuka på Demokratibåten – sentralt innerst i Pollen. Det var rett og slett suksess, og vi var der.

I vår serie pedagogisk hverdag skriver Ellen Marie Medin om linja Balanse ved Hallingdal folkehøgskule. Vi har portrettert professor emeritus Jan Inge Sørbø, han er opptatt av det liberale dilemma som også er aktuelt for arbeidet i folkehøgskolen.

Dorte Birch har vært på seniorkurs på dansk folkehøgskole, og postulerer: Danning slutter ikke når man er 20 år. Du møter også Mark Rothko – Nasjonalmuseet viser den første store utstillingen i Norden med den store kunstneren.

Dette og mye mer – god lesning.

Magasinet Folkehøgskolen_2024