Ny rektor ved Seljord folkehøgskule

Etter ett og et halvt år i rektorstillingen går nå veien videre for Mona Verpe som sluttet ved Seljord folkehøgskule 1. mars. Hun går tilbake til Forsvaret og starter opp som leder av en sikkerhetsavdeling på Lillehammer. Kristine Rønning (52) tar nå over stafettpinnen.

Inspektør Kolbjørn Birkrem er tilsatt som konstituert rektor fram til 1. august når ny rektor, Kristine Rønning, tar over styringen.

Rønning er født i 1969 og har utdannelse innen musikk, blant annet et masterstudium i tradisjonskunst/musikk og hun er også faglærer i musikk fra Rogaland musikkonservatorium. I tillegg har hun med seg et rektorprogram fra Høgskolen i Oslo og Akershus og har studert ledelse av prosesser ved Høgskolen i innlandet. Kristine Rønnning har sin arbeidsbakgrunn fra skoleverket og går nå fra stillingen som rektor ved Rana kulturskole. Hun er fra Rana i Nordland, men har tilknytting til Rauland i Telemark hvor hun nå bor med mann og to barn.

Det var 13 søkere til rektorstillingen ved Seljord folkehøgskule.

ØK